How Government-Funded Media Outlets Are Viewed06:38
Download

Play
This article is more than 5 years old.

The English-language, Russia-funded TV network Russia Today (RT) has been in the news after an anchor resigned on air last week, saying she no longer could work for "a network that whitewashes the actions of Putin."

Here & Now's Jeremy Hobson takes a look at RT, as well as CCTV out of China, the BBC from the U.K. and Voice of America from the U.S., with Lawrence Pintak, founding dean of The Edward R. Murrow College of Communication at Washington State University.

Guest

This segment aired on March 11, 2014.

Support the news

+Join the discussion
TwitterfacebookEmail

Support the news